viernes, 23 de enero de 2009

Lyon, la ciutat de la llum

Quan vaig proposar-me de visitar una amiga que està treballant a Lyon no vaig imaginar-me que fos una ciutat tan bonica. És més, si no fos per ella, és molt provable que no hi hagués anat mai, no era una ciutat que em cridés l'atenció. Però després de quatre dies allà he canviat d'opinió.

No sé si té un nom concret (com París, la ciutat de l'amor) però m'ha agradat batejar-la com "Lyon, la ciutat de la llum". Per què? Us ho explicaré amb un exemple: els dos primers dies vàrem visitar-la de nit (dissabte perquè vam arribar a mitja tarda i diumenge perquè ens vam despertar tard). I la combinació d'edificis antics amb les llums de tots colors de la ciutat em van encisar.

Per Lyon hi passen dos rius: el Saone i el Rhone, i el cel i el paisatge de la ciutat s'hi reflexen tan de dia com de nit.

Que m'ha encantat, no en tingueu cap dubte. Us deixo amb un parell de fotografíes de la ciutat de la llum: le jour et la nuit.

2 comentarios:

Nel dijo...

Quan anem???

Èlia dijo...

jo ja hi he anat, però si vols hi puc tornar jejeje