domingo, 26 de octubre de 2008

El món virtual del WoW


El tema del post d’avui és el videojoc World of Warcrafct (WoW). Es tracta d’un joc de rol online que permet unes partides multijugador massives, és a dir, hi poden jugar milers de persones arreu del món. Cada jugador adopta el paper/rol d’un personatge i interactua amb els altres, desenvolupant situacions i batalles en un ambient fantàstic. El WoW ha rebut una gran acceptació mundial, sobretot als països de la Unió Europea, Estats Units i Japó, una dada que ho exemplifica són els 10 milions de jugadors registrats (que paguen subscripció) al gener del 2008.


Però no vull parlar de les grandeses ni de les característiques d’aquest joc, sinó de la repercussió que ha creat en les persones. Al WoW es creen relacions socials entre persones de tot el món, conegudes o no. Moltes colles d’amics, enlloc d’anar a prendre un cafè o anar a donar una volta, queden per connectar-se a Internet i jugar al WoW, cadascú des de casa seva o tots junts des de diferents ordinadors. Allà parlen i tenen una vida social virtual mentre desenvolupen els seus rols d’elfs, trolls o gnoms. Conec un cas de dos amics que es van barallar virtualment en el videojoc; els seus personatges es van robar diners. I van estar enfadats només pel joc, fins al punt d’insultar-se i “fer-se la punyeta”, però quan es trobaven cara a cara eren més amics que mai. Van separar el món virtual del WoW del món real. I és que cadascú té un rol en el joc, una altra personalitat i, en definitiva, una altra vida, i mentre això no els afecti a la seva vida normal no és perjudicial. Conec un altre cas de un jove que, a base de passar-se hores connectat en aquest videojoc, va fer una colla “virtual” d’amics i un dia van decidir trobar-se tots a Sevilla.

Amb tot això vull dir que, a part dels efectes perjudicials extrems del WoW com l’addicció, ludopatia o l’insomni, aquesta eina interactiva online permet divertir-se, conèixer gent i crear una nova vida “virtual” que no ha de tenir res a veure amb la pròpia. I ja són moltes les empreses que incorporen personatges que intenten vendre els seus productes en el joc. Són considerades spam, però al cap i a la fi, si es tracta d’un nou món virtual... la publicitat ha de tenir-hi un paper important.


A la foto: Amics que han tirat una foto als seus personatges de WoW.

1 comentario:

neus p. dijo...

Èlia et veig molt posada en el tema!

Jo també conec una colla d'amics que queden pràcticament cada dia al vespre per jugar al wow i fer les missions. De fet, substitueixen el fet de quedar en persona i sovint deixen de sortir els caps de setmana per estar-se jugant.

També com expliques, aquests amics van conèixer un grup de gent i fa uns mesos van trobar-se a Alacant. Per qüestions del joc ara no es suporten i la relació entre els 4 amics ha tingut certes turbulències…

Cec que part de la clau d’aquest joc és poder tenir un personatge i que aquest adquireixi un rol dins del joc col•lectiu. Ni de bon tros ha tingut Second life aquest èxit, no és el mateix portar-nos a nosaltres mateixos en món virtual quan ja gaudim del de carn i ossos.