jueves, 23 de octubre de 2008

Entrevista a Alejandro Méndez, cap de desenvolupament tecnològic a VIDNEO

En el post d’avui, parlarem sobre VIDNEO, una empresa que es dedica a la creació de televisió per Internet. VIDNEO forma part del grup LAVINIA, una de les principals empreses de comunicació audiovisual a Espanya. Alejandro Méndez és el responsable del desenvolupament tecnològic a l’empresa VIDNEO i s’encarrega de coordinar diferents projectes de televisió per Internet. Tot seguit, li realitzarem varies preguntes:

Des de la perspectiva de VIDNEO, què significa per vosaltres la comunicació interactiva?

Dins del nostre àmbit d’actuació, la comunicació interactiva es basa en que l’usuari pot consumir la informació audiovisual que ell tria. La televisió per Internet és un mitjà de comunicació de gran impacte que proporciona a l’usuari una proximitat molt més directa amb la informació en comparació al text de la majoria de pàgines web.

Quina és la vostra visió sobre la televisió interactiva per Internet?

Nosaltres oferim a les empreses la possibilitat d’orientar les seves polítiques de màrketing d’una forma 100% televisiva i per Internet. Hi ha moltes formes d’expressar la informació però creiem que el format audiovisual de televisió és la que actualment connecta més amb la gent. A més, el fet de comunicar-ho a través de la xarxa possibilita poder accedir en qualsevol moment als continguts.

En què consisteixen els vostres projectes?

A VIDNEO hem definit clarament dos perfils de projectes de televisió per Internet. Per una banda, tindríem les televisions corporatives, amb l’objectiu de que les empreses realitzin una comunicació interna entre tots els departaments i totes les seves àrees de treball. D’aquesta manera, tothom qui forma part de l’empresa es sent més important dins la globalitat de l’organització, ja que en coneixen tots els objectius, polítiques i notícies internes d’actualitat.

D’altra banda, trobem les televisions orientades al màrketing, amb el clar objectiu de potenciar la seva marca i posicionar-la en el mercat. Mitjançant la televisió per Internet es possibilita que els usuaris s’apropin molt més a la teva empresa, que coneguin tot el que els pots oferir i puguin seleccionar lliurement la informació que desitgen consultar. Tot això d’una forma totalment audiovisual i interactiva.

Quins tipus de formats audiovisuals són els més sol·licitats per les empreses?

Un dels formats més comuns són les vídeonotícies. Es tracta d’unes peces audiovisuals curtes que tenen l’objectiu d’informar de la mateixa forma que es faria en un informatiu d’una cadena de televisió. El més importants de les vídeonotícies és que atrauen molt més l’atenció dels usuaris que no pas el text, per tant, el impacte és major i la informació que es vol transmetre arriba a molta més part del Target.

Uns altres formats interessants són els reportatges i entrevistes, que tenen la mateixa estructura que en la televisió convencional, però, amb la diferència que es transmeten via web en el moment que l’usuari hi vol accedir.

I per acabar, com veus el futur de la televisió interactiva per Internet?

En primer lloc, crec que a mesura que es millorin les comunicacions amb Internet es podrà disposar de més qualitat en la imatge i es podran crear entorns interactius cada cop més impactants.

D’altra banda, un altre punt important que ja comença a ser possible és l’accessibilitat per part de perifèrics de tot tipus que puguin consumir aquesta mateixa informació, com per exemple: mòbils, consoles i, fins i tot, paradoxalment, la televisió convencional.

______________________________________________________________________________


* Alguns projectes realitzats per VIDNEO

Mira la Pompeu (Universitat Pompeu Fabra)

Latidos TV (USP Hospitales)

No hay comentarios: