viernes, 10 de octubre de 2008

Què és la comunicació interactiva?

Si parlem del futur de la comunicació i la publicitat, hem d’incloure dins d’aquests termes els nous formats de mitjans i la interactivitat amb els usuaris. Gràcies a la interacció comunicativa, els usuaris es senten partíceps en el funcionament d’una empresa, fet que els influeix en la decisió de compra. Per aquest tipus de comunicació s’utilitzen diferents mitjans: Internet, televisió interactiva, telèfons mòbils i terminals adaptats, tots ells poc desenvolupats en termes de publicitat corporativa.

Però, què significa realment el concepte “interactivitat” en el món de la comunicació? Simplement, es vol definir el rol actiu del receptor de la comunicació d’una empresa, és a dir, un receptor que sol•liciti informació, que escolleixi entre varies opcions, etc. En definitiva, aconseguir una comunicació bidireccional entre consumidor i empresa. Gràcies a això, la publicitat interactiva permet a l’anunciant la capacitat de introduir al consumidor en una experiència més directa i personal que la publicitat convencional.

No hay comentarios: