lunes, 10 de noviembre de 2008

Branded enterteinment online amb General Motors

L’empresa General Motors ha creat una estratègia de branded entertainment online dirigida a les dones per a promocionar la marca de cotxes Saturn. Es tracta, doncs, d’una sèrie online anomenada “Novel adventures” que es va estrenar el passat 3 de novembre a la web de la CBS, aprofitant la intenció evident de la companyia per potenciar els mitjans online i alhora disminuir la inversió destinada a la publicitat convencional. La sèrie que narra la historia d’una grup d’amigues que formen part d’un club de lectura i que viuen diferents aventures a bord del seu cotxe Saturn seguint els patrons de l’últim llibre que han llegit. Per exemple: en el primer capítol es realitza un viatge per a practicar pesca submarina després d’haver llegit el llibre “El vell i el mar” de Hemingway.

La marca automovilística hi és present a través del personatge de Lizzie, que està casada amb un exitós venedor de cotxes de General Motors i que presentarà a cada capítol un model diferent de cotxe (on viatjaran les noies).

L’emissió de la sèries es va dur a terme a través de Cbs.com, Theinsider.com i TV.com durant les primeres 48 hores del dia 3 de novembre. A partir de llavors està disponible a través de tota la xarxa de Cbs.com, que inclou AOL i Yahoo entre altres. A més a més, en aquesta web es pot accedir a més continguts relacionats amb la marca o la sèrie, comentar episodis, comprar els llibres mencionats a la sèrie o compartir els capítols amb amics.

La marca Saturn ha girat totalment la seva estratègia per invertir menys en mitjans convencionals, tal i com ja va anunciar General Motors. A la primera meitat del 2008 va invertir 136 milions de dòlars en publicitat, 7 milions menys que en mateix període de l’any anterior, segons dades de TNS Media Intelligence.

Personalment, crec que General Motors està canviant la seva estratègia d’una forma molt adequada i, sobretot, basant-se en els mitjans que consumeix el seu públic objectiu. Si cada cop hi ha més part del target connectat a internet en hores de prime time, quin sentit té continuar fent una inversió tan forta en la televisió o radio? I si la premsa i les revistes poden consultar-se íntegrament via Internet, per què invertir tant en el format paper?

S’ha d’innovar en formats i la xarxa ens permet esplaiar-nos d’una forma desmesurada. General Motors ho ha sabut aprofitar. Qui serà el següent?

Web on apareix la sèrie: http://noveladventures.cbs.com

1 comentario:

Anónimo dijo...

Hola Elia, un altre cas de Branded enterteinment online es el de BMW que va realitzar una sèrie de pel·lícules de 7-10 minuts llençades a internet l'any 2001.

Et deixo l'enllaç d'una:

http://video.google.com/videoplay?docid=-6346567075405238576&ei=2SkbSeLMA4r82wKIxO3ADQ&q=BMW+FILMS&hl=es