viernes, 7 de noviembre de 2008

El banner perfecte ha de ser...


Cada cop Internet ocupa més temps i espai a la televisió, als diaris i a les revistes, i a Internet es troben nínxols de mercat que en el món real són difícils de trobar i seguir. Gràcies a això podem accedir targets molt segmentats i molt amplis, sense fronteres geogràfiques o temporals.

El banner funciona. Segons un estudi es demostra que els usuaris no passen de llarg dels banners, encara que ho sembli, i la impressió del missatge és efectiva. El nivell de record del banner no és dels més alts en publicitat però un 43% dels internautes recorden “alguna part” de l’anunci mentre un 57% no recorden res. Aquestes dades reflexen que el banner actual s’ha de canviar per tal que cridi més l’atenció dels usuaris.

El banner perfecte ha de tenir un seguit de característiques:

1.No sempre ha de portar-nos a una página.

Encara que el “click through” sigui la dada per mesurar l’eficàcia d’un banner, això no és sempre vàlid. Els anuncis serveixen per oferir información, posicionar o donar valor a una marca i despertar la necessitat d’adquirir un producte concret. I el “click through” tan sols ofereix un accés instantani a la adquisició d’aquest producte. El problema resideix en que molts productes que s’anuncien en banners no es poden adquirir directament, com per exemple l’estrena d’una pel·lícula, que només pot oferir informació. En aquest cas es valora més la recepció del missatge que no pas el “click through” i això ja justifica tota la inversió econòmica.

2.Ha de portar-nos a una página d’interès

L’enllaç que conté el banner ha de portar-nos a una página dissenyada específicament pel motiu de l’anunci. Per exemple, si el banner ens duu a la portada l’usuari pot confondre’s i perdre l’interès.

3. Els usuaris no utilitzen banners interactius perquè no saben si clickar o utilitzar-lo.

Aquests banners que contenen camps de text o botons i on l’usuari pot realitzar la transacció abans de veure la pàgina tenen un problema: se n’abusa tant que els usuaris es senten enganyats fent que semblin botons del sistema.

4. El pes importa.


És millor fer un banner en format gif que no passi de 4kbs, perquè si tarda molt en carregar-se és difícil que tothom el vegi.


5. Animació si, però procura fixar el missatge des del primer moment.

Els gifs animats generen una “sorpresa” que ajuda a fixar el missatge, però s’ha de procurar que l’animació es dugui a terme en una part del banner mentre la resta està estàtica i així oferir clarament el missatge que es vol transmetre.



6. Procura que el missatge no sigui només el logotip.

El frame final d’un banner ha de oferir tota la informació necessària per transmetre el missatge, i incloure la URL sol ser part d’aquest missatge.


7. El banner pot ser un suport del model de negoci


El que falla actualmente del banner és el seu format: rectangulars i situats a la part superior de la página. Si no són així no ens adonem que es tracta de publicitat.
La recerca de formats i tècniques que permetin crear una bona impressió del missatge a l’usuari. En un estudi de “webreference” es va observar com col·locant el banner un terç més baix, el “click thought” s’incrementava un 77%.

És posible que els futurs banners siguin gegants i que permetin explorar internament el banner, ofereixin més información i no faci falta abandonar la página on s’estigui.

El banner ja no és un anunci, sinó que passa a ser un tros de la meva web en la web d’algú altre. Es pot completar una acció sense abandonar el site i això té molt sentit si pensem en la compra de productes: no s’ha d’abandonar el site on apareix l’anunci; puc comprar un producte directament sobre l’anunci.





No hay comentarios: