miércoles, 19 de noviembre de 2008

Lemonclick: Mobile Marketing 2.0.

Al 2004,Ignacio Cavero, amb gran experiència en Marketing Ralacional i background internacional, creà una agència de Mobile Marketing anomenada Mobilcube, enfocada a crear promocions mitjançant el merchandising digital. Bàsicament, es centraven en videojocs i aplicacions personalitzades amb la marca de l'anunciant dins d'una estratègia de captació i fidelització dels clients.
Algun cas clau, fou el desenvolupament d'una promoció per Carrefour amb l'objectiu d'incentivar pel·lícules en format DVD (per exemple: El Espantatiburones de Dreamworks, Los Increíbles de Disney...). També varen crear la promoció d'estiu de Burn (Grup Coca-Cola) o la llicència de Ministry of Sound (discoteca de Londres). El gran problema era no tenir un control del timing de negociació d'aquestes llicències, ni la capacitat i el control de la producció. Aquests dos factors foren claus per ajustar-se al timing real de les promocions.

L'any 2006, Mobilcube va fusionar-se amb una empresa de desenvolupament de videojocs i useful applications per a mòbil i va sorgir Lemonclick. Aquesta fusió va desencadenar un abans i un després en l'empresa. Des de llavors, desenvolupen continguts per clients internacionals i, alhora, per a clients potencials per al mobile marketing.

El seu primer gran èxit fou en l'àmbit territorial català per impulsar les vendes de l'empresa de llet ATO. Varen impulsar el consum mitjançant la descàrrega de videojocs de Ronaldinho Gaucho, creats per la mateixa agència. Això es donava a conèixer a través d'un disseny especial del packaging dels bricks de llets, que contenia la informació necessària. A més a més, aquesta promoció també s'incentivava degut a un sorteig de 100 ipods i 100 Nintendo Wii.

Altres clients importants són: CAPSA Central Lechera Asturiana, Cruz Roja Española, Kellogg's, Royal Canin, Sogecable, Wella (Procter&Gamble)...


Actualment Lemonclick és una agència que desenvolupa i executa estratègies en gairebé tots els sectors on el mòbil sigui un potencial canal de comunicació. Els serveis que ofereixen són:
- Gestió de base da dades de mòbils
- Aplicacions útils i sectorials per a mòbils
- Comunitat Mòbil
- Accions Bluetooth / Marketing de proximitat
- Sorteigs i promocions SMS
- Portals WAP
- Merchandising digital

Personalment, crec que els mòbils tenen molt a veure en el futur de la publicitat, ja que són el mitjà de comunicació que utilitzem més vegades al llarg d'un dia. Un clar exemple d'això és una anècdota personal que va passar-me al centre comercial l'Illa Diagonal on van enviar-me un arxiu Bluetooth. Al veure el remitent (L'illa) vaig decidir acceptar i vaig poder observar l'últim spot de TV del centre comercial en el meu mòbil. Crec que és una bona manera de que els missatges poden arribar a tothom, consumeixi o no consumeixi televisió.
_______________________________________________________________________________

Per més informació sobre l'agència consulteu: http://www.lemonclick.com/

2 comentarios:

Laia dijo...

sí però s'han de fer bé, a vegades la publicitat al mobil no només és intrusiva sinó que molesta, queda molt per fer en aquest àmbit

Èlia dijo...

hi estic d'acord!

s'ha de controlar la intensitat i el tipus de publicitat que s'envia. Es podria considerar Mòbil Spam xD

El cas de la llet ATO em sembla molt interessant, ja que és una promoció qualsevol però en el terreny interactiu del mòbil.