jueves, 27 de noviembre de 2008

Internet com a canal (secundari) de la premsa escrita

- Desembre del 1994: primer diari electrònic en web: San José Mercury News (California).
- Abril del 1995: primers diaris a Espanya amb edició electrònica: Avui i El Periódico.

A Espanya hi ha hagut una transició considerable del suport paper al suport electrònic, sense haver passat per la fase intermitja del CD. Actualment, la majoria de diaris editen la premsa escrita i el nou format digital. Però, què suposa tot això? Per una banda, la premsa electrònica depèn de les característiques físiques del receptor de la informació i la seva necessària connexió a Internet. Avui en dia és fàcil connectar-se a la xarxa, per exemple, des d'un pc, un portàtil, un mòbil o una consola. Però tot i això, el fet que un diari no es pugui consultar en cap moment sinó que sigui necessària una connexió, provoca una restricció de l'audiència. A més a més, l'incomoditat al llegir la pantalla o la falta de mobilitat formen part dels inconvenients dels diaris electrònics.

D'altra banda, trobem molts avantatges del suport digital vers l'escrit:
- Facilitat i immediatesa de recuperació de la informació
- Possibilitat d'una correcció o ampliació continua
- Facilitat per a l'usuari (d'edició, còpia, emmagatzament...)
- Facilitat d'accés als diaris amb dates anteriors
- Disminució radical de les limitacions materials
- En un sol suport, es poden realitzar infinites consultes
- Interactivitat
- Personalització

Tenint en compte tot això, vull parlar també de les possibilitats publicitàries en els diaris online. Les possibilitats d'innovació i creativitat són més àmplies i més fàcils d'aconseguir, i ens permeten variar la publicitat, no per edició diària, sinó per temps. A més a més, el fenòmen zapping (o saltar les pàgines) és més improvable que en el suport físic i ens dirigim a una quantitat de target més extensa i variada (ja que avui dia gairebé tothom té Internet i necessita o desitja consultar diaris online).

Amb Internet, llegir el diari és més fàcil. I fixar-nos en els anuncis també.

No hay comentarios: