viernes, 14 de noviembre de 2008

Muestrame la publicidad que me interese o tus banners lo pasarán muy mal

Yahoo! ha creat “Behavioural targeting”, un servei que exposa als usuaris d’Internet només aquella publicitat que li interessa, segmentant així l’ampli target que hi ha al ciberespai.

Aquest serveix segueix els interessos, patrons i comportaments dels seus consumidors per tal de que les empreses es dirigeixin a ella directament. Això optimitza el cost de la seva campanya i incrementa la seva rentabilitat. I tot això s’aconsegueix a través de la navegació de l’usuari, és a dir, dels termes de búsqueda (key words), els clics en els resultats de la búsqueda, les pàgines visitades i els clics en els anuncis.

Yahoo! Ja té més de 40 categories de producte ambs cicles d’interès específics: fincances, bellesa, viatges, tecnologia, préstecs…

L’empresa ha comunicat aquest servei, obviament, a través d’una campanya online a través d'una web anomenada “El castigador de banners”, que tracta d’un home cansat de rebre publicitat que no li interessa i que maltracta físicament uns personatges que representen banners.


Tot aquest servei és un bon començament per segmentar un públic tan extens com els internautes. L’únic inconvenient que hi veig és la necessitat d’utilitzar Yahoo! per tenir-lo, tot i que per la mateixa empresa aquest servei deu haver incrementat els seus beneficis.

No hay comentarios: